نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه شهید مطهری در دشمن شناسی و جریان شناسی بی نظیر بود، گفت: این عالم وارسته درهر یک از عرصه‌ها نوآوری‌هایی بوجود آورد که منشاء اثر و ثمرات بسیاری شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم، شهید مطهری را الگوی بارزی از معلم اصیل و واقعی معرفی کرد و گفت: معلمان با الگوگیری از این شهید می‌توانند در خود تامل کرده و معرفت شان را نسبت به خداوند ارزیابی کنند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: معلمان واقعی کسانی هستند که رسالت الهی را بر دوش خود احساس و آن را تبلیغ می‌کنند.

وی اظهار کرد: شهید مطهری فقیهی آگاه، فیلسوف و مفسری توانا و عالمی ربانی بود که توانست تاثیر عمیقی در مباحث فکری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، ضمن تبریک هفته معلم به همه معلمان، فعالان تعلیم و تربیت تصریح کرد: اولین معلم خداست، و باید اذعان کرد معلمی شغل انبیاء است، نخستین کلاس درسی پیغمبر ما در آیات سوره مبارک علق بود که اهمیت علم و دانش را نشان می‌دهد.

خطیب جمعه قزوین با تاکید بر اینکه هر عملی اگر مرتبط با خدا نباشد جهل است، افزود: هر معلمی باید بداند منشاء آن خداست و در طول تاریخ بزرگانی که علم الهی را نشر دادند و پایه ریز معرف الهی بودند این هفته متعلق به آنهاست.

وی در ادامه روز کارگر را به این قشر زحمت‌کش تبریک گفت و اضافه کرد: اهمیت کار و کارگر در اقتصاد کشور ما به عنوان محرک اصلی در بخش‌های مختلف ضروری است و به عبارتی این قشر با زحمات خود روح اصلی تولیدات و اقتصاد را در کشور ایجاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: کارگران مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی هستند که پیامبر اسلام (ص) بر دستان ایشان بوسه زد.

وی ادامه داد: کارگران همیشه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از جمله در دوران انقلاب، دفاع مقدس و سال‌های اخیر که کشور درگیر جنگ اقتصادی و مبارزه با تحریم‌های ظالمانه دشمنان بوده است، نقش مهم و فعالی بر عهده داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به دیگر مناسبت‌های پیش رو ادامه داد: در ایام سالروز فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار داریم که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین هشتم شوال، سالروز غم‌انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع (علیه السلام) به دست وهابیان و شکست آمریکا در ویتنام از دیگر مناسبت‌های پیش رو این هفته در است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.